Proc¨¦s entre Spartiata al Principado de Catalu0Š9a
Spartiata hav¨ªeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sent¨¨ncia.
Enunciat del veredicteL'acusat ha estat declarat culpable de estafa.. .
Jo, Xiki d'Enten0Š4a, Honorable Jutge del Principat de Catalunya per la gr¨¤cia del poble catal¨¤, disposo:
Tenint en compte que l'acusat ha violat provadament l'article VIII del T¨ªtol I del Codi Penal de Catalunya sobre especulaci¨®.
Tenint en compte que l'acusat ¨¦s de nivell 2 i per tant ha de tenir const¨¤ncia de les lleis que regnen al nostre Principat.
Tenint en compte que l'acusat no t¨¦ antecedents per casos similars d'especulaci¨®, per¨° s¨ª t¨¦ antecedent per un cas d'alta tra0Š7ci¨®.
Tenint en compte que l'acusat ha reconegut els fets davant aquest tribunal.
Tenint en compte que l'acusat ha mostrat poc penediment davant aquest tribunal.
Tenint en compte que l'acusat no ha mostrat les proves suficients davant aquest tribunal.
Dictamino el seg¨¹ent veredicte:
L'acusat Spartiata ¨¦s culpable del delicte greu d'especulaci¨®, i per tant ¨¦s condemnat a pagar una multa de 138,95 escuts, essent 103,95 el marge de benefici il¡¤legal obtingut i 35 escuts el c¨¤stig que li imposo, segons dicta l'article XII del Codi Penal.
Degut a que l'acusat no t¨¦ els diners suficients, l'imposo 3 dies de pres¨®.
El seu delicte ser¨¤ inscrit als registres palatins, i en cas de reincid¨¨ncia la pena seria augmentada.
Si no est¨¤ d'acord amb la sent¨¨ncia li recordo que t¨¦ 7 dies per rec¨®rrer davant del tribunal d'apel¡¤laci¨®.
Fet el XIV del VII de l'any MCDLVIII, per Xiki d'Enten0Š4a.
-------------------------
Yo, Xiki d'Enten0Š4a, Honorable Juez del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado ha violado probadamente el articulo VIII del T¨ªtulo I del C¨®digo Penal de Catalunya sobre especulaci¨®n.
Teniendo en cuenta que, el acusado es nivel 2 y por lo tanto debe tener constancia de las leyes que reinan en nuestro Principado.
Teniendo en cuenta que el acusado no tiene antecedentes por casos similares de especulaci¨®n, per¨° si tiene antecedente por un caso de alta traici¨®n.
Teniendo en cuenta que el acusado ha reconocido los hechos ante este tribunal.
Teniendo en cuenta que el acusado ha mostrado poco arrepentimiento ante este tribunal.
Teniendo en cuenta que el acusado no ha aportado pruebas suficientes ante este tribunal.
Dicto el siguiente veredicto:
El acusado Spartiata es culpable del delito grave de estafa, y por lo tanto es condenado a pagar una multa de 138,95 escudos, siendo 103,95 el margen de beneficio il¡¤legal obtenido y 35 escudos el castigo que le impongo, seg¨²n el art¨ªculo XII del C¨®digo Penal.
Ya que el acusado no tiene dinero suficiente, le impongo 3 d¨ªas de prisi¨®n.
Su delito ser¨¢ inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia la pena se ver¨ªa aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 d¨ªas para recurrir ante el tribunal de apelaci¨®n.
Hecho el XIV del VII del a0Š9o MCDLVIII, por Xiki d'Enten0Š4a.
L'acusat ha estat condemnat a un pena de pres¨® de 3 d¨ªes..
Acta de l'acusaci¨®:La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa al senyor/a spartiata pel delicte d'especulaci¨® (estafa) segons el que estableix el T¨ªtol Primer de la Llei de Comer0Š4 i del Codi Penal aprovat el 15 de mar0Š4 de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, per vendre productes sense ser-ne productor.
La Fiscal¨ªa del Principat de Catalunya acusa al se0Š9or/a spartiata por el delito de especulaci¨®n (estafa) seg¨²n lo establecido en el T¨ªtulo Primero de la Ley de Comercio y del C¨®digo Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, por vender productos sin ser productor.
-
Data del delicte/Fecha del delito:02 de maig de 1458/02 de mayo de 1458
Fitxa de l'acusat/Ficha del acusado:https://2img.net/r/ihimizer/img691/517/fitxaspartiata.jpg
Proves/Pruebas:https://2img.net/r/ihimizer/img708/7826/denunciaspartiata.png
Nivell/Nivel: 2
Antecedents/Antecedentes:Si.
Observacions/Observaciones:Ha venut 33 sacs de dacsa a l'ajuntament per 3'15 escuts sense ser-ne productor. He vendido 33 sacos de ma¨ªz al ayuntamiento por 3,15 escudos sin ser productor.
Primer al¡¤legat de la defensa:Benvolguts jutges, aquesta ¨¦s la meva defensa:
Com que fa poc tenia examens (estic estudiant batxillerat), entrava a la meva compte nom¨¦s per contractar gent per als meus camps, per¨° quan vaig tornar a la vida activa vaig pensar que seria millor cambiar-me a blat (cito textualment dels avisos de l'ajuntament: "FALTA BLAT AL MERCAT, CATALUNYA NECESSITA MES BLAT ANIMEU-VOS CONREA BLAT. COSTAR MANTENIR UN SUBMINISTRAMENT ADIENT PEL PRINCIPAT I PELS NOSTRES ESTIMATS MOLINERS"), d'aquesta manera vaig acabar acumulant for0Š4a dacsa, com ja s'ha vist. Quan vaig acabar els examens vaig tornar a la vida activa i vaig decidir vendre la dacsa, amb la sorpresa que en un dia ja la tenia venuda...
l'Ignasi de Segarra us pot confirmar que tenia examens (faig guardia disabte i li vaig dir que durant unes setmanes no podria fer-ne ja que no em podria conectar cada dia).
Aqui deixo una captura d'imatge on es veu que fa poc vaig cambiar el meu antic camp per un de blat (no posa el tipus de camp, per¨° just a sobre de "20-04-2010 21:47 : Heu preparat el vostre camp", es veu "20-04-2010 21:50 : Heu comprat a Sotreta 1 sac de blat per 11,50 escuts", necessari per a sembrar el blat):
https://2img.net/r/ihimizer/img690/9938/probaregnes.jpgAqui deixo una captura perque pogueu relacionar la anterior amb la seg¨¹ent que posar¨¦, que ¨¦s la meva primera recollida de blat desde que vaig preparar el camp:
https://2img.net/r/ihimizer/img688/59/probaregnes2.jpgAqui deixo la meva primera recollida de blat:
https://2img.net/r/ihimizer/img153/3986/probaregnes3.jpgCom veieu, pasen 10 dies desde que cambio de camp.
Ara nom¨¦s em resta esperar que els jutges siguin justos, com estic segur que seran.
Al¡¤legat de l'acusaci¨®.La seva declaraci¨® ser¨¤ tinguda en compte davant d'aquest Tribunal / Su declaraci¨®n ser¨¢ tenida en cuenta en este Tribunal. Res m¨¦s a afegir / Nada m¨¢s a a0Š9adir.Darrer al¡¤legat de la defensa.
No tinc res m¨¦s a afegir. Tant sols em resta esperar el veredicte.
La defensa ha cridat en/na Ignasi_de_Segarra
La defensa ha cridat en/na Ignasi_de_segarra Benvolgut Jutge, Benvolguda Fiscalia.
Com a Coordinador de la Mil¨ªcia de Vic mantinc un control de les assitencies de les corresponents guardies dels milicians vigatans. Pel que fa referencia al Sr. Spartiata dir el seg¨¹ent:
Pel que fa a la seva guarida de la setmana del 15 de mar0Š4, no va poder assitir a la seva defensa.
Pel que fa a la seva guarida de la setmana del 22 de mar0Š4, no em va donar reposta, es a dir no em va contestar el correu recordatori de guardia a la mil¨ªcia.
De cara a la setmana del 29 de mar0Š4 el Sr. Sparita em va aclarir que estava d'examens i que durant unes setmanes no podria fer guardia. Aix¨ª tant aquesta setmana, com les dues seg¨¹ents (la del 5 i la del 12 d'abril) estava en retir. Per tant retornant al seus seveis com a milici¨¤ voluntari la setmana del 19 d'abril.
Per temes de confidencials respecte la seguretat de Vic, els torns de guardia dels altres milicians vigatants i tamb¨¦ pel fet de el registre del control de guardies es extens degut a que no l'he modificat des de que vaig iniciar la meva tasca, si no se'm requereix expressament no el mostrar¨¦, si fos necessari doncs l'hauria de modificar per mostrar l'anteriorment dit.
Sense voler allargar m¨¦s el meu testimoni, mostro les meves cordialitats a les autoritats judicials.
Ignasi de Segarra
Trib¨² i Coordinador de la Mil¨ªcia Voluntaria de Vic.
(Se m'ha enviat 2 correus demanant el meu testimoni, com a tal m'han sortit 2 finestres per contestar de la qual nom¨¦s en responc a una.)