Procés entre Berenguer al Principado de CataluñaBerenguer havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat declarat culpable de estafa..
Jo, Ililtia de Balaguer, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l’acusat ha violat provadament les ordenances municipals de Tortosa al vendre un producte per sobre dels preus que hi són marcats.
Tenint en compte que l’acusat és de nivell 1 i per tant ha de tenir constància de les lleis que regnen al nostre Principat.
Tenint en compte que l’acusat reconeix el delicte.
Tenint en compte que l’acusat no té antecedents per casos similars d’estafa.
Dictamino el següent veredicte:
L’acusat Berenguer és culpable del delicte lleu d’estafa, i per tant és condemnat a pagar una multa de 9 escuts, essent 4 el marge de benefici il·legal obtingut i 5 el càstig que li imposo, segons dicta l’article XXVII del Codi Penal.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la pena seria augmentada.
Si no està d’acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer davant del tribunal d’apel·lació.
Fet el XX del I de l’any MCDLVII, per Ililtia de Balaguer.
--------------------------
Yo, Ililtia de Balaguer, Honorable Juez del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado ha violado probadamente la ordenanza municipal de Tortosa al vender un producto por encima de los precios que esta marca.
Teniendo en cuenta que, el acusado es nivel 1 y por lo tanto debe tener constancia de las leyes que reinan en nuestro Principado.
Teniendo en cuenta que el acusado reconoce el delito.
Teniendo en cuenta que el acusado no tiene antecedentes por casos similares de estafa.
Dicto el siguiente veredicto:
El acusado Berenguer es culpable del delito leve de estafa, y por lo tanto es condenado a pagar una multa de 9 escudos, siendo 4 el margen de beneficio ilegal y 5 el castigo que le impongo, según el artículo XXVII del Código Penal.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el XX del I del año MCDLVII, por Ililtia de Balaguer.
L'acusat ha estat condemnat a una multa de 9 escuts..
Acta de l'acusació.La fiscalía del Principado de Catalunya acusa a la señora Berenguer por el delito de estafa.
Dicho acusado vendió pescados por encima del precio máximo de la ciudad de Tortosa.
Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img509/200/estafa91rr5.pngNivel 1. Sin antecedentes
https://2img.net/r/ihimizer/img338/7376/fichaberenguerhx6.pngPrimer al·legat de la defensa.Benvolguda jutgesa, Sra. Marisun,
Benvolgut fiscal, Sr. Tazthor
Abans que res voldria agrair a Sa Senyoria que em doni aquesta oportunitat per explicar la meva situació. És un honor per mi poder parlar amb Gironins il.lustres. El vostre treball honora la ciutat on hi tinc el cor.
I dic que hi tinc el cor perquè espero ben aviat poder-hi ser amb tot el cos, ja que la llarga convalescència arriba demà a la seva fi.
Em veig obligat a explicar-los que en l'última batalla, contra els unionistes del sud, la batalla que ens donà la independència i la glòria contra els valencians faig ser ferit de mort per una espasa enemiga.
Que a resultes d'aquest fet el molt honorable president Sr Visigot m'honorà amb una medalla.
Aquell cop fatal m'ha obligat a viure a Tortosa durant 45 llargs dies dels quals els 30 primers els he passat a l'hospital sense consciència.
I fou abans del cop fatal quan potser algun dels peixos que tenia guardats dels dies anteriors estaven ja posats a la venda abans dels decrets de preus màxims.
Ara tot just fa quatre dies que he tornat del meu retir, precipitadament fins i tot, per a poder votar a la muller del Sr Fiscal per que continui la tasca del nostre gran President Sr Visigot.
Només voldria afegir que la meva acusació no és fruit de mala intenció, sinó que en la meva convalescència no m'he pogut cuidar dels meus afers com ho hauria d'haver fet.
Acceptaré sense queixa la vostra decisió sabent que la prendreu sàviament.
Humilment,
Berenguer de Requesens.
Al·legat de l'acusació.L'interessat no s'ha presentat.
Darrer al·legat de la defensa.Moltes gràcies per aquesta segona oportunitat, però poca cosa puc afegir al que s'ha dit. Si alguna falta vaig cometre, que no puc negar-ho, fou perquè la meva salut precària m'hi abocà.
Només una cosa puc afegir. Si sa Senyoria no troba falta en la meva actuació pot tenir ben clar que encara que no hi hagi multa ni pena de presó les meves accions continuaran regint-se per l'honor, l'honestadat i per sobre de tot la fidelitat a la meva pàtria, Catalunya, i la col.laboració amb tots aquells que ens obriu els camins de futur.
Moltes gràcies.
La defensa ha cridat en/na GandulAquest és el vostre testimoni:
Apreciats fiscal i jutgessa,
Donc fe del que el ciutadà, soldat i amic us exposa. Doncs jo vaig lluitar al front amb ell, i tot i patir millor sort que la seva, per la meva ventura, us puc assegurar sense cap dubte que no és pròpia d'ell l'actuació de la que n'és acusat. Hem conviscut plegats molts viatges per les veïnes França i Castella i en cap dels seus mercats l'he vist actuar de forma improcedent. Tota vegada que era ell qui m'advertia a mi, com a mestre que tutela el nou alumne, de la conveniència de observar primer els preus màxims establerts per no caure en acusació a causa de la ignorància. I us puc donar fe que més d'un cop en la veïna França i en l'inici del nostre viatge, fou ell qui em salvà en alguna ocasió, tot fent-me retirar algun producte a la venda, que jo havia posat amb preu improcedent en aquella vila.
Per tot això sol·licito la vostra gràcia envers ell, doncs ha demostrat amb solvència, i gairebé fins les portes de la mort, la seva abnegada estima per aquesta terra catalana, i per aquells conciutadans i amics, entre els quals tinc l'honor d'estar.
Que la fortuna us guardi molts anys.