Procés entre Rouxx al Principado de Cataluña
Rouxx havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.L'acusat ha estat declarat culpable de estafa.. Jo, Marisun de Pladevall, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l’acusada ha violat provadament l’article VIII del Títol I del Codi Penal de Catalunya sobre especulació.
Tenint en compte que l’acusada és de nivell 2 i per tant ha de tenir constància de les lleis que regnen al nostre Principat.
Tenint en compte que l’acusada no té antecedents per casos similars d’especulació.
Dictamino el següent veredicte:
L’acusada Rouxx és culpable del delicte lleu d’especulació, i per tant és condemnada a pagar una multa de 10 escuts, càstig que li imposo, segons dicta l’article XII del Codi Penal.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la pena seria augmentada.
Si no està d’acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer davant del tribunal d’apel•lació.
Fet el XI del VI de l’any MCDLVII, per Marisun de Pladevall.
-------------------------
Yo, Marisun de Pladevall, Honorable Jueza del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que la acusada ha violado probadamente el articulo VIII del Título I del Código Penal de Catalunya sobre especulación.
Teniendo en cuenta que, la acusada es nivel 2 y por lo tanto debe tener constancia de las leyes que reinan en nuestro Principado.
Teniendo en cuenta que la acusada no tiene antecedentes por casos similares de especulación.
Dicto el siguiente veredicto:
La acusada Rouxx es culpable del delito leve de especulación, y por lo tanto es condenada a pagar una multa de 10 escudos, castigo que le impongo, según el artículo XII del Código Penal.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el XI del VI del año MCDLVII, por Marisun de Pladevall.
L'acusat ha estat condemnat a una multa de 10 escuts..
Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa a la senyora Rouxx pel delicte d’especulació (estafa) segons el que estableix el Títol Primer de la Llei de Comerç i del Codi Penal aprovat el 15 de març de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, en vendre 2 cabdells de llana sense ser-ne productora.
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa a la señora Roux por el delito de especulación (estafa) según lo establecido en el Título Primero de la Ley de Comercio y del Código Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al vender 2 ovillos de lana sin ser productora.
Fitxa de l’acusat/Ficha del acusado:
https://2img.net/r/ihimizer/img13/4766/fitxarouxx.pngProves/Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img192/8620/denuncia2.jpgNivell/Nivel 2
Antecedents/Antecedentes: No
Primer al•legat de la defensa.
Actualment no soc productora de llana, pero fa poc temps si que ho era, ja que tenia ovelles, vaques i feia de carnissera. Quan vaig canviar la meva producció vaig seguir mantenint en venda els cabdells de llana que em quedaven, ja que es demanava que no els venguéssim automàticament a l'Ajuntament. Per tant els cabdells de llana que he venut els he produït jo i els he venut al mínim preu de venda possible.
Al•legat de l'acusació.
La Fiscalia demana que si l'acusada té alguna prova que el que diu és cert, que la presenti. Per altra banda, per evitar casos com aquest, un cop es canvia d'ofici, si encara es tenen productes de l'ofici anterior per vendre, es demani permís a la comissaria de cada ciutat.
La Fiscalia pide que si la acusada tiene pruebas que lo que dice es cierto, que las presente. Por otro lado, para evitar casos como este, una vez se cambie de oficio, si todavía se tienen productos del anterior para vender, se pidan permisos en la comisaria de policia de la ciudad.
Darrer al•legat de la defensa.
No tinc proves, pero si el que hagues volgut fos especular, no vendria la llana a 11 monedes, ja que es el preu mes baix pel que es pot vendre i no l'hauria pogut comprar per menys diners, per tant no hauria guanyat res i seria una especulació ridícula.
No sabia que tenia que demanar permís a la comissaria, un altre cop que m'hi trobi ho faré.
A més la llana es un producte difícil de vendre, per això vaig canviar de producció, no facilita cap mena d'especulació.