Procés entre Asuray_93 al Principado de Cataluña
Asuray_93 havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.L'acusat ha estat declarat culpable de estafa.. Jo, Marisun de Pladevall, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l’acusat ha violat provadament l’article VIII del Títol I del Codi Penal de Catalunya sobre especulació.
Tenint en compte que l’acusat és de nivell 2 i per tant ha de tenir constància de les lleis que regnen al nostre Principat.
Tenint en compte que l’acusat no té antecedents per casos similars d’especulació.
Tenint en compte que l’acusat reconeix el delicte.
Dictamino el següent veredicte:
L’acusat Asuray_93 és culpable del delicte lleu d’especulació, i per tant és condemnat a pagar una multa de 25 escuts, essent 15 el marge de benefici il•legal obtingut i 10 el càstig que li imposo, segons dicta l’article XII del Codi Penal.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la pena seria augmentada.
Si no està d’acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer davant del tribunal d’apel•lació.
Fet el III del VII de l’any MCDLVII, per Marisun de Pladevall.
-------------------------
Yo, Marisun de Pladevall, Honorable Jueza del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado ha violado probadamente el articulo VIII del Título I del Código Penal de Catalunya sobre especulación.
Teniendo en cuenta que, el acusado es nivel 2 y por lo tanto debe tener constancia de las leyes que reinan en nuestro Principado.
Teniendo en cuenta que el acusado no tiene antecedentes por casos similares de especulación.
Teniendo en cuenta que el acusado reconoce el delito
Dicto el siguiente veredicto:
El acusado Asuray_93 es culpable del delito leve de especulación, y por lo tanto es condenado a pagar una multa de 25 escudos, siendo 15 el margen de beneficio ilegal y 10 el castigo que le impongo, según el artículo XII del Código Penal.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el III del VII del año MCDLVII, por Marisun de Pladevall.
L'acusat ha estat condemnat a una multa de 25 escuts..
Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa al senyor Asuray_93 pel delicte d’especulació (estafa) segons el que estableix el Títol Primer de la Llei de Comerç i del Codi Penal aprovat el 15 de març de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, en vendre tres cabdells de llana sense ser-ne productor.
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa al señor Asuray_93 por el delito de especulación (estafa) según lo establecido en el Título Primero de la Ley de Comercio y del Código Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al vender 3 ovillos de lana sin ser productor
Data del delicte/Fecha del delito: 23 de juny de 1457
Fitxa de l’acusat/Ficha del acusado:
https://2img.net/r/ihimizer/img31/6104/fitxaasurai.jpgProves/Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img29/6440/asuray93.jpgNivell/Nivel 2.
Antecedents/Antecedentes: no coneguts.
Primer al•legat de la defensa.
Bon dia. Abans que res m'agradaria expressar la meva indignació cap a la persona que em va denunciar ¬¬ però ja en parlarem en privat.
Em considero culpable del càrrec d'especulació: Vaig veure 6 cabdells de llana a 6 escuts cadascun, i pensant en vendrels a
un preu superior per obtenir benefici i desconeixent el codi penal per complet, els vaig comprar i els vaig posar a vendre al
preu que estaven la majoria (11 escuts).
Quan Timbaler els havia comprat i posteriorment va sortir el tema en una taverna amb ell present es va adonar que en realitat
no en sóc productor i em va denunciar (ja veieu que si de veritat hagués estat al cas de que el que feia era il•legal, no en
parlaria en una taverna i menys amb algu amb poder judicial davant).
Per desgràcia desconec a qui els vaig comprar, ja que no m'hi vaig fixar en el seu moment i fa prou temps perque s'hagi
borrat dels esdeveniments.
Amb tot, segueixo tenint 3 cabdells que he tret de les meves ofertes de venta, què en faig? els venc al preu que els vaig trobar, segons no se quin article que vaig veure, el que he de fer és posar-los al preu que els vaig trobar, però tampoc puc perque
és per sota el preu minim. Què n'he de fer? llençar-los?
Espero que constin els meus esforços segons l'article XIII del codi penal. També em considero culpable de violar l'article IV del mateix codi, tot i que no hi ha massa gent que difongui, tan sols la tribú o la ex-tribú de vic, i poca gent més de la taverna, en la que no s'inclou el meu denunciant.
Al•legat de l'acusació.
Des de la fiscalia només desitjo comentar-li a l'acusat que demani els permisos corresponent al tinent de policia de la seva ciutat per vendre la llana que li queda al preu al qual els va comprar. Amb el permís de la policia i si la senyora jutgessa li'n dóna també, no tindrà problemes per vendre aquesta llana sempre i que ho faci al preu de compra.
No tinc res més a afegir.
sempre i que ho faci al preu de compra.
No tinc res més a afegir.
Darrer al•legat de la defensa.
L'interessat no s'ha presentat.