Procés entre Mateo al Principado de CataluñaMateo havíeu estat acusat de alta traïció..
S'ha dictat sentència.Enunciat del veredicte.L'acusat ha estat declarat culpable de alta traïció..
Jo, Marisun de Pladevall, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l’acusat ha violat provadament el Títol V en el seu
article XXVII, lletra a) a l’assaltar l’ajuntament de la ciutat de Vic, i per
extensió tot el Principat de Catalunya.
Tenint en compte que l’acusat és de nivell 1 i per tant ha de tenir constància de les lleis que regnen al nostre Principat.
Per tots els punts anteriorment esmentats dicto el següent veredicte:
L’acusat Mateo és culpable d’Alta Traïció a Catalunya, i per tant és condemnat a morir penjat d’una alzina, tal i com mana la tradició del país.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la
pena seria augmentada.
Si no està d’acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer
davant del tribunal d’apel•lació.
Fet el XIV del III de l’any MCDLVIII, per Marisun de Pladevall.
----------------------------
Yo, Marisun de Pladevall, Honorable Jueza del Principado de Catalunya por la
gracia del pueblo catalán, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado ha violado probadamente el Título V en su artículo XXVII, letra a) al assaltar el ayuntamiento de la ciudad de Vic, y por extensión a todo el Principado de Cataluña.
Teniendo en cuenta que el acusado es nivel 1 y debería conocer la legislación de nuestro Principado.
Por todos los puntos anteriormente ya esmentados, dicto que:
El acusado Mateo es culpable de Alta Traición a Catalunya, y por lo tanto es condenado a morir ahorcado de una encina, tal y como manda la tradición del país.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia
la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para
recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el XIV del III del año MCDLVIII, por Marisun de Pladevall.
L'acusat ha estat condemnat a la pena de mort. La vostra execució es durà a terme d'aquí a 3 dies..
Acta de l'acusació.La Fiscalia del Principat de Catalunya, acusa al Senyor Mateo pel delicte d’Alta Traïció segons allò establert en l’Article XXVII del Títol Cinquè del Codi Penal, aprovat el 15 de març de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya, i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, per haver assaltat l’Ajuntament de Vic.
Código Penal, aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya, y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al haber asaltado el Ayuntamiento de Vic.
Data del delicte/Fecha del delito: 7 de març de 1458 / 7 de marzo de 1458
Fitxa del delicte/Ficha del acusado:
https://2img.net/r/ihimizer/img242/3986/mateov.jpgProves/Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img714/6177/assaltvic.pngAntecedents / Antecedentes: Desconeguts / Desconocidos
Observaciones: Assalt a l’alcaldia de Vic / Asalto a la alcadía de Vic
Primer al·legat de la defensa.Cataluna es un gran pais, i la seva jutja i la fiscal estan molt bones. Aixi dona gust asaltar un ajuntament. Si ho arrivo a saber ho faig abans.
En qualsevol cas senyors. No he tocat gairebe res de l'ajuntament i ara a Vic podran disfrutar d'un McDonalds, una cadena de menjar rapid d'origen escocés que serveix menus molt bons i be de preu.
No se per que s'enfaden tan amb mi, quan gracias al meu atac han vist que no estan resguardats pel seu exercit ni els seus almogavers, que son a Francia matant francesos en una guerra que no es seva.
O sigui que a qui haurien de juzjar es al gran general Roca, y despedir-lo del
seu treball. Es millor que es dediqui a la mina i a pescar en el llac de
Puigcerda, perque dirigir campañas ja no es lo seu.
Els hi he dit que tenen una fiscal i una jutja molt guapa???? si, creo que si.
Bueno, espero que no pasin be tots i que siguin molt felices. Sento molt el que he fet, estic molt malament perque m'he portat malament i a partir de ara sere molt bo.
Ho prometo.
Al·legat de l'acusacióRes més a afegir / Nada más a añadir
Darrer al·legat de la defensa.L'interessat no s'ha presentat.
La defensa ha cridat en/na Viafora Desconec el motiu pel que se m'ha cridat a testificar, però com a ciutadà de Vic puc donar fe que els fets dels que s'acusa a en Mateo són certs. En Mateo va assaltar l'Ajuntament de Vic, i per tant al meu parer és culpable d'Alta Traïció.
Aprofito que se m'ha donat veu en aquest judici per demanar per a ell la pena màxima, doncs ha actuat deliberadament i a més encara es permet el luxe d'intentar fer recaure la seva responsabilitat en altres persones. Els únics responsables de l'assalt són aquells que han assaltat, i espero que la llei actui amb la màxima duresa possible contra ells.
La defensa ha cridat en/na Harney