Procés entre William_i al Principado de Cataluña
William_i havíeu estat acusat de alta traïció..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat declarat culpable de alta traïció..
Aquest Tribunal considera abastament provat que l'acusat és culpable d'un delicte d'alta traïció, segons l'article XXVII del Codi Penal en el seu apartat a, per haver assaltat un primer cop l'ajuntament de Puigcerdà.Aquest Tribunal considera abastament provat que l'acusat va assaltar per segon cop l'alcaldia de Puigcerdà al dia següent del primer assalt; i tot i que la Fiscalia va procedir a obrir un segon judici, he ordenat acumular aquella causa en la present, entenent que no hi ha un segon delicte d'assalt però que concorre un agreujant manifest, en enganyar i utilitzar l'assalt legítim del dia següent per perpetuar-se en el poder i agreujadament donar continuïtat a la comissió del delicte.Aquest Tribunal considera abastament provat que l'acusat va fer servir la mentida i la manipulació, enganyant els legítims assaltants del segon dia.L'article XXIX marca que l'alta traïció és un delicte molt greu, penat amb presó, desterrament o mort, segons la Carta del Jutge. Dita carta estableix que la màxima pena de presó és de 3 dies, però que existeixen una sèrie de delictes particulars que poden veure's sancionats amb una pena de presó superior als 3 dies, entre ells el bandolerisme (i l'assalt a un ajuntament ho és). En el cas d'aquests delictes, i per a acusats de nivell 2, la màxima pena és de 6 dies de presó segons la Carta del Jutge.Tenint en compte els agreujants del cas, i tenint en compte la impossibilitat d'aplicar cap mena de multa a William_I perquè en el seu informe mostra no tenir cap mena de diners en mà per pagar-la, condemno a l'acusat a la màxima pena de presó de 6 dies, i ordeno que durant aquests sis dies només sigui alimentat de manera mínima per a mantenir-lo amb vida.Us adverteixo, a més, que una nova reincidència en la mateixa tipologia de delicte essent jo jutge us comportarà deu dies de presó. No tempteu més la vostra sort.Quedi aquesta sentència arxivada als registres.Visca Catalunya.Morin els traïdors.A 18 de febrer de 1640.
L'acusat ha estat condemnat a un pena de presó de 6 díes..
Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa al senyor William_i per un delicte d'Alta traició segons allò establert en l´Article XXII del Títol Cinquè del Codi Penal aprovat el 9 de desembre de 1458 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 24 de desembre de 1458 per les Corts del Principat de Catalunya per haver assaltat de l'Ajuntament de Puigcerdà sense permís de l'autoritat competent.
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa al señor William_i por un delito de Alta traición según lo que establece el Articulo XXVII del Título Quinto del Código Penal aprovado el 9 de diciembre de 1458 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 24 de diciembre de 1458 por las Cortes del Principat de Catalunya al haber asaltado el Ayuntamiento de Puigcerdà, sin tener el permiso de la autoridad competente.
- Lugar y fecha de los hechos: Puigcerdà ,14 de febrero de 1460
- Fecha de la denuncia: 14de febrero de 1460
- Delito: Asalto ayuntamiento de Puigcerdà
- Acusado: William_i
- Ficha del acusado:
http://www.lesroyaumes.com/FichePersonnage.php?login=William_i- Nivel del acusado: 2
- Residencia del acusado: Puigcerdà
- Pruebas:
https://2img.net/r/ihimg/f/840/willj.png/ - Antecedentes: No se han encontrado a la hora de redactar esta denuncia.
Primer al·legat de la defensa.
Senyor jutge, em presento davant d'aquest tribunal, per defensar la meva innocència que argumento tot seguit.
Desde petit, tant els meus pares, que en pau descansin com el meu govern, sempre menestral, m'han inculcat uns valors. Han sigut una referència per mi, una referència que he intentat seguir al peu de la lletra, dons penso que no hi ha institució més exemplar que el teu govern i els teus pares.
Així dons, abans d'ahir, vaig estar pensant que, si són una referència i un exemple per a tots, perquè no actuar tal i com ells ho fan? Aleshores em vaig dir... com puc contribuir localment a donar l'exemple que el govern ens dona?
Així dons, vaig recordar el que el govern va fer. Vaig veure que l'alcalde Oleguer estava fent uns mandats estranys i unes compra ventes de blat molt rares... dons ell no pot exercir aquest tipus de compres a nivell personal... aleshores, en veure la seva Traïció vers al poble Ceretà, vaig rumiar per veure que faria el meu govern actual... i vaig decidir assaltar, que es el que sempre ha fet aquest govern quan ha cregut que quelcom era perillós per la seva terra.
Gracies a Déu, vaig poder entrar a l'alcaldia per a que el Sr Oleguer, deixés les seves males arts, però vaig descobrir que hi havia unes quantes més... De fet, una d'elles no és necessari no que presenti proves, dons ell mateix, en la prova que presenta contra mi, exhibeix com ha comprat un sac de blat a l'AJUNTAMENT (sent productor i sense tenir molí) i a més a un preu mes car de 14, quan el mercat està infestat de blat de entre 10 i 11 escuts durant setmanes... queda clar que és una estafa clara i joc brut aprofitant el seu càrrec, tot i que això només demostra que estava en lo cert... cosa que el govern actual encara no ha demostrat.
Per tant, Sr Visigot, crec que soc innocent de tots els càrrecs que se m'imputen, dons tinc testimonis, de que només vaig assaltar per veure els draps bruts que hi havia i millorar la vida i la netedat de les arques de l'alcaldia, tal i com ha fet vostè amb el govern, ja que el mateix dia de l'assalt, vaig obrir eleccions per a que algú (inclòs el sr Oleguer) pogués presentar-se a les eleccions en 7 dies.
Així dons, crec que, de igual manera que crec que el govern és innocent de tot assalt al castell per defensar els seus habitants, jo sóc innocent i amb proves de que a l'ajuntament es movien coses il�legals demostrades amb la prova que aquí tenim, i d'altres que romanen a l'ajuntament en forma de mandats i altres mètodes.
En fi, si necessita quelcom més de mi, demani'm-ho sense cap problema.
Sempre al seu servei, William.
Al·legat de l'acusació.
Senyor Jutge:
Atès que l'acusat té oberts dos judicis per fets vinculats, suggereixo que per motius d'eficiència jurídica es concentri tota l'actuació judicial en un de sol. Deixo al bon criteri de Sa Senyoria, si ho troba convenient, decidir quina de les dues causes s'incorpora a l'altra.
Darrer al·legat de la defensa.
Com el judici el tinc perdut com he exposat en l'altre judici paral·lel que se m'està fent, en aquest al·lego lo mateix que en l'altre judici... i com em sobra temps cantaré...
Catalunya triomfant,
tornarà a ser rica i plena.
Endarrere aquesta gent
tan ufana i tan superba.
Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!
Ara és hora, segadors.
Ara és hora d'estar alerta.
Per quan vingui un altre juny
esmolem ben bé les eines.
Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!
Que tremoli l'enemic
en veient la nostra ensenya.
Com fem caure espigues d'or,
quan convé seguem cadenes.
Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!
En fi, lo dit... espero resultat del jutge Visigot... espero que culpable pels dos i anar a la carta del jutge... potser així es compleixen les vostres voluntats del passat...
Apa, Bon dia tinguin.
L'acusació ha cridat en/na Oleguer6
Aquest és el vostre testimoni:
N'Oleguer havia estat cridat per tastificar en contra d'un conciutadà seu, clarament com era el seu deure decidí anar-hi. En entrar a la sala veié el que el senyor William estava dient de la seva persona, així doncs quan li tocà testificar pujà amb uns quants documents i parlà:
-Molt bon dia Molt Honorable jutge del Principat i Honorable Fiscal, si no els hi fa res començaré defensant la meva persona de les estranyes difamacions que ha llançat contra mi. Primerament dir que jo vaig arribar a l'alcaldia legalment per votacions i que encara em trobava sota el període de la meva legislatura, a partir d'aqui nomès puc defensar les accions que diu que he fet utilitzant l'ajuntament. Primer de tot m'agradaria veure les proves que vostè diu que té. Quan vostè va atracar no hi havia cap rumor ni cap extranya compra que circulès per la vila cosa que em fa dubtar de la seva causa. A més a més és completament veritat que he comprat tant blat com dacsa a partir de l'ajuntament tot utilitzant un mandat cosa que és legal i que fan tots els alcaldes per a exportar material al comtat, així tant com vostè va poder veure als comptes de la vila tot el que vaig comprar ho vaig fer a partir del comtat i tant l'ajuntament com el cdc com el batlle poden explicar-ho perfectament (al igual que qualsevol alcalde). No entenc doncs perquè diu que he fet tripijocs quan solament he exportat per millorar l'economia de l'ajuntament tot utilitzant un mandat que és completament legal. A més a més m'agradaria dir-te que com bé vas poder veure la meva persona no s'ha pogut enriquir mai a partir de les arques de l'ajuntament, no solament he donat més de trescents escuts molts dels quals t'has emportat, sinó que com bé saps tot el que he comprat via mandat s'ha fet a un preu bastant superior al que l'ajuntament l'havia comprat previament. Sé perfectament que ets prou llest i coneixes prou bé els sistemes econòmics del nostre Principat per saber tot això o sigui que si et plau para de fer demagògia barata.
Perdonin Molt Honorable Jutge i Fiscal però m'he sentit ferit durant uns moments. Ara passo doncs al meu testimoni. Tal i com es pot veure a les proves, aquest individu ha assaltat predeterminadament l'ajuntament de Puigcerdà sense cap raó previa ni cap mena de permís. El Consell em va donar permís a mi per preparar la recuperació de l'Ajuntament i no la vaig planejar fins els dimecres, així doncs aquesta persona va tornar a assaltar el dimarts pensant que nosaltres reassaltariem i així es podria tornar a quedar l'Ajuntament (cosa que no hauria passat ja que tinc més carisme i anitiguitat que ell). Va dir que assaltava ja que jo no tenia ganes de fer d'alcalde i quan ell va arribar a l'alcaldia va tenir la barra de dir que ell no faria d'alcalde i solament mouria els fils que haguès de moure. Avui quan he recuperat l'Ajuntament m'he trobat que ha especulat i ha utilitzat els fons públics que tant havien costat a tota la població aconseguir per ficar-se'ls a la seva butxaca. Encara no he tingut temps de comptar tot el que s'ha emportat però de moment li deixo les proves més evidents del seu delicte, s'ha emportat més de 400 escuts cosa que no solament és corrupció sinó que pot augmentar la pena a 10 dies de presó i una molt forta multa.
N'Oleguer entregà alguns documents al jutge per què els poguès llegir i veure el que havia fet l'acusat:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/818/will3.png/https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/641/will4v.png/-S'ha emportat més de 400 escuts però quan vengui les destrals a preu normal encara en podrà treure més, una vergonya que m'insulti a mi de actuar en contra del ceretans sense cap mena de prova i va i ell roba descaradament a la vista de tothom. Que sàpiga que si jo volguès robar no compraria a un preu més gran del que està al mercat, i compraria sense cap mena de mandat!
-Bé, encara no he acabat de investigar per els documents de l'alcaldia però crec que així n'hi ha prou.
Solament demano que l'acusat entengui la gravetat de l'acte que ha fet, el considerava un amic i m'ha xocat molt tot el que ha succeït, espero que reaccioni. Si fos possible que l'assaltant torni a l'ajuntament tots els diners que n'ha tret també li agraïria, se li podria demanar una copia simultània de l'inventari i la propietat.
-Bé, doncs per qualsevol altre assumpte ja saben on trobar-me. Sempre seu.
I n'Oleguer va sortir de la sala ben trist i moix.
-----------------------------------------------------------------
Segon judici incorporat al primer:
Procés entre William_i al Principado de Cataluña
William_i havíeu estat acusat de alta traïció..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat alliberat.
Jo, Visigot de Plegamans, duc de Cardona, jutge del Principat de Catalunya, ordeno acumular les dues causes obertes contra William_i en un únic judici, essent el present judici pel segon assalt de Puigcerdà acumulat en el judici pel primer assalt a Puigcerdà; ja que dictamino que tots dos responen al mateix presumpte delicte, i tal i com dictamina la Carta del Jutge:"Una persona no puede ser condenada dos veces a los mismos hechos reprochados por una instancia del mismo grado."Per tant declaro NUL aquest judici i dictamino que no s'ha d'arxivar cap causa al respecte en els arxius de Palau.Visca Catalunya.Morin els traïdors.A 18 de febrer de 1640.
Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa al senyor William_i per un delicte reiterat d'Alta traició segons allò establert en l´Article XXII del Títol Cinquè del Codi Penal aprovat el 9 de desembre de 1458 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 24 de desembre de 1458 per les Corts del Principat de Catalunya, per haver tornat a assaltar l'Ajuntament de Puigcerdà, camuflant-se entre els que volien recuperar l'alcaldia, amb la palesa intenció, que ha aconseguit, de perpetuar la seva ocupació il·legal sense permís de l'autoritat competent.
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa al señor William_i por un delito reiterado de Alta traición según lo que establece el Articulo XXVII del Título Quinto del Código Penal aprovado el 9 de diciembre de 1458 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 24 de diciembre de 1458 por las Cortes del Principat de Catalunya, por haber asaltado otra vez el Ayuntamiento de Puigcerdà, camuflandose entre aquellos que querian recuperar la alcaldia, con la manifiesta intención, conseguida, de perpetuar su ilegal ocupación, sin tener el permiso de la autoridad competente.
- Lugar y fecha de los hechos: Puigcerdà ,15 de febrero de 1460
- Fecha de la denuncia: 15 de febrero de 1460
- Delito: Asalto reincidente del Ayuntamiento de Puigcerdà
- Acusado: William_i
- Ficha del acusado:
http://www.lesroyaumes.com/FichePersonnage.php?login=William_i- Nivel del acusado: 2
- Residencia del acusado: Puigcerdà
- Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img716/3094/williami2.pngAntecedentes:
Juicio abierto por haber cometido el mismo delito el dia anterior
Primer al·legat de la defensa.
Sr Jutge, crec que això és un error. Dons és cert que he assaltat l'ajuntament, però no tinc necessitat de tornar-ho a assaltar si soc l'alcalde i quan hi ha testimonis de que vaig obrir eleccions perquè amb un dia per veure els draps bruts com he al�legat en l'anterior testimoni.
De fet, vaig treure la milícia pagada, per a que un altre pogués assaltar (ho pot corroborar el sr Oleguer) i no vaig ni defensar el poder. Per tant, només em queda l'explicació de que es tracti d'un error de dates o notificacions. [FRP] Un BUG [/FRP].
De fet, avui el Sr Oleguer ha reprès l'ajuntament amb normalitat, dons ningú el vigilava, si hagués tingut interès en quedar-me hagués posat mitjans com ha fet ell avui posant milícies a 14 etc, hi ha vies per a fer-ho, però no he tingut un interès en això, dons només volia corroborar els mandats i delictes que el sr Oleguer estava portant a terme.
Així dons, em declaro innocent d'aquest segon judici que se m'ha obert. De fet, se m'està jutjant dos cops pel mateix delicte a l'hora i això viola la carta del Jutge, a més de que la prova no te nom de ningú [FRP] es d'un panell informatiu i no m'explico com ha sigut [/FRP]. Espero que es tingui en compte apart de lo que he afegit anteriorment cosa que no m'explico com ha passat.
Al seu servei WILLIAM
Al·legat de l'acusació.
Senyor Jutge: Tot esperant la vostra decisió sobre el fet de fusionar els dos casos que l'acusat té en curs, vull recalcar que aquí estem jutjant i valorant uns fets. Qualsevol altra consideració queda fora de lloc.
I els fets ens diuen que en William_i va assaltar l'alcaldia de Puigcerdà; i que al dia següent, malgrat que els vilatans van presentar-se a recuperar, l'acusat els va traïr en la seva bona fe fent-los creure que el poder havia retornat a l'alcalde legal, quan és cert que ell continuava amb la seva usurpació.
Això demostra com n'és de perillós aquest individu, pel seu poder d'engalipar la gent honesta per a objectius del tot rebutjables, i nocius per a la comunitat.
Això vol dir també que no s'el jutja dos cops pel mateix delicte, si no per dos delictes conseqüents l'un de l'altre.
1-L'assalt 2- L'engany i la manipulació per a seguir ostentant l'alcaldia, obtinguda amb males arts.
Crido a declarar un nou testimoni, el ciutadà Puig, que confirmarà la tesi d'aquest Fiscalia. I en conseqüència demano un càstig exemplar per l'acusat.
Darrer al·legat de la defensa.
Bé, vaig a fer el meu ultim al·legat... perquè és evident que seré jutjat, sigui o no culpable.
En primer lloc, vaig treure les milícies com diu el sr Oleguer... tot i que el que diu de treure-les perquè sabia que assaltaria molta gent no te sentit... si sapiguès que assaltaria molta gent hagués posat més i a bon preu si la meva intenció fos quedar-me a l'ajuntament.
La segona cosa que al·leguen es que jo vaig assaltar de nou l'ajuntament per quedar-me a l'ajuntament... una altra burrada, amb el seu permís, dons vaig obrir eleccions el dia anterior dimitint i a més si diuen que va haver-hi gent que va assaltar, perfectament entre 2 persones l'haguessin assaltat com va passar al dia següent, dia que recordem, ni hi havia milícia ni oposició... Si jo hagués volgut continuar quedant-me i això fos cert, podria haver reassaltat l'ajuntament el 3 dia i amb la carisma al màxim hagués tornat a sortir, però tal i com vaig fer el primer dia, no ho vaig fer.
En quant al sr Puig, no l'he vist mai, no el conec, i espero que el que estigui intentant dir no sigui que jo vaig instigar-li a fer tal cosa, perquè si és així està atemptant contra mi sense probes i això és Desordre públic... Si te alguna prova tant al correu com a la taverna de que jo li he manat tal cosa, te el meu permís per presentar-la, imagini's fins on arriba l'atent contra la meva persona que surt gent desconeguda a acusar-me.
En fi, tot i saber que seré jutjat sent innocent, vull que serveixi com exemple el que en aquest judici a passat per 2 coses.
- La primera, que estava en lo cert i que Oleguer no és bona herba.
- Segon, que si jo soc culpable, tots els membres del tribunal i el govern ho són més i ho reconeixen, d'assaltar el castell posant el bé del principat per davant com a excusa.
En fi, el primer assalt, el vaig fer com i perquè ja li he explicat, el segon que aquesta gent diu, no és més que una manera de lapidar-me per un error extern a la meva persona... i espero el resultat del jutge per actuar o no en la carta del jutge.
L'acusació ha cridat en/na Oleguer6
N'Oleguer anà a testificar en aquelll segon judici i digué:
-Solament dir que una part de les coses que diu aquesta persona són certes, va treure totes les milicies ja que segurament sabia que reassaltariem bastants però no crec que sigui un BUG de la KAP ja que algunes persones si que van assaltar i no devien sortir ja que aquesta persona va reassaltar per intentar-se quedar. Ahh i per cert, les eleccions ja s'obrien automàticament just aquell dia com li vaig explicar a l'Assamblea ceretana. Finalment dir que encara no entenc els delictes que vostè diu que volia comprovar quan no s'en parlava enlloc i vostè ni ningú ho van dir mai. No teregui les coses fora de lloc.
-Finalment dir que al igual que l'acusat crec que aquest delicte està fora de lloc i que s'ha d'afegir com agreujant en el primer judici tal i com segurament demanarà el fiscal o farà el propi jutge ja que és el que diuen les lleis.
-Moltes gràcies per tenir-me en compte Honorable Jutge del Principat de Catalunya.
L'acusació ha cridat en/na Puig
Jo vaig participar en l'intent de recuperació després de l'assalt.
https://2img.net/r/ihimizer/img163/8920/puig15.pngHi havia un tio que no coneixia, que semblava que manava molt, i ens deia què havíem de fer. Després ens va dir que ja estava, que la recuperació havia anat bé, i que ja podíem marxar. però després vaig saber que ens havia enganyat perquè l'usurpador seguia manant a l'Ajuntament. Anava amb la cara mig tapada, però estic segur que era l'acusat, que es va aprofitar de la nostra bona fe per a enganyar-nos i seguir en el poder.