Procés entre Colometablanca al Principado de CataluñaColometablanca havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.Enunciat del veredicte.L'acusat ha estat declarat culpable de estafa..
Jo, Marisun de Pladevall, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l’acusada ha violat provadament l’article VIII del Títol I del Codi Penal de Catalunya sobre especulació.
Tenint en compte que l’acusada és de nivell 2 i per tant ha de tenir constància de les lleis que regnen al nostre Principat.
Tenint en compte que l’acusada no té antecedents per casos similars
d’especulació.
Dictamino el següent veredicte:
L’acusada Colometablanca és culpable del delicte lleu d’especulació, i per tant és condemnada a pagar una multa de 14 escuts, essent 4 el marge de benefici il•legal obtingut i 10 el càstig que li imposo, segons dicta l’article XII del Codi Penal.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la
pena seria augmentada.
Si no està d’acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer
davant del tribunal d’apel•lació.
Fet el XXVII del V de l’any MCDLVII, per Marisun de Pladevall.
-------------------------
Yo, Marisun de Pladevall, Honorable Jueza del Principado de Catalunya por la
gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que la acusada ha violado probadamente el articulo VIII del Título I del Código Penal de Catalunya sobre especulación.
Teniendo en cuenta que, la acusada es nivel 2 y por lo tanto debe tener
constancia de las leyes que reinan en nuestro Principado.
Teniendo en cuenta que la acusada no tiene antecedentes por casos similares de especulación.
Dicto el siguiente veredicto:
La acusada Colometablanca es culpable del delito leve de especulación, y por lo tanto es condenada a pagar una multa de 14 escudos, siendo 4 el margen de beneficio ilegal y 10 el castigo que le impongo, según el artículo XII del Código Penal.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia
la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para
recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el XXVII del V del año MCDLVII, por Marisun de Pladevall.
L'acusat ha estat condemnat a una multa de 14 escuts..
Acta de l'acusacióLa fiscalia del Principat de Catalunya acusa a la senyora Colometablanca pel delicte d’estafa i especulació.
L’acusada va vendre 1 de mineral de ferro sense ser ferrera, fet que
constitueix delicte d’estafa, i a un preu més alt del comprat prèviament, fet
que constitueix delicte d’especulació, segon l’establert pel Codi Penal vigent.
Fitxa de l’acusada:
http://img172.imageshack.us/my.php?image=fitxacolometa.jpgProves:
https://2img.net/r/ihimizer/img16/8449/colok2.pngAntecedents: No.
Primer al·legat de la defensa.L’acusada entra a la sala a declarar:
Benvolguts senyors,
Em presento davant d’aquest tribunal volent fer-los saber, humilment, el
següent:
1r.- mai he comès cap delicte ni m’he vist enmig de cap problema davant la
justícia.
2n.- sé que he comès una falta tal i com Vós dieu. No sóc ferrera no puc
comprar ni vendre ferro. Ho accepto i pagaré les conseqüències del meu acte
innocent, però delictiu alhora.
3r.-No obstant això, vull fer-los saber que he estat víctima d’un engany per
part de la persona que m’ha venut i comprat el ferro. M’ha fet una trampa, no se sap per quins motius, però així ha estat. I demano que m’escoltin, sisplau.
L’Estol em va demanar que l’ajudés perquè no tenia menjar ja que acabava de fer una despesa molt important (comprar una taverna) aquell dia mateix. Ell no podia menjar i després de molt insistir, jo vaig acceptar ajudar-lo. No podia deixar ningú amb gana. Em va dir que li comprés alguna cosa, que així podría arribar a comprar un tros de pa i jo ho vaig fer. Li vaig comprar un tros de ferro. Més tard, em va dir que ja em podia recomprar el ferro que li havien deixat diners i seguidament li vaig revendré.
Què he de fer jo d’un tros de ferro? Especular? A on? I amb qui? I per 4 escuts de guany? No em val la pena fer tot això per guanyar tan poc, oi? El vaig comprar per 4 escuts i li vaig revendré per 8 escuts. (Tinc tota la conversa tinguda amb ell en msn, tot i que sé que no val, però si algú la vol veure és a la vostra disposició).
Si el vaig comprar va ser per ajudar-lo ja que em deia que tenia gana. Burra, sí, inconscient, també, però bona companya.
Demano que escolteu la meva paraula i em creieu. Sé que és la meva paraula només però mai he estat en dubte fins ara i per això us demano que em creieu, ja que no he dit cap mentida al tribunal.
Vaig ser víctima innocent de la trampa parada pel personatge aquest que em va denunciar seguidament.
Us adjunto una prova que així ho demostra i que sí que és vàlida al judici.
I crido a declarar el Batlle de Vic aquell moment, en Suplici, que era a la
taverna i va saber , que jo era cridada pel Estol, que m’havia demanat un favor
( l’Estol li va demanar a ell que jo anés al msn, que tenia problemes i que em
volia demanar un favor i el Batlle m’ho va comunicar i hi vaig anar i sap el que deia perquè li anava explicant).
El Batlle, en Suplici, també era a la taverna quan va pasar això que adjunto
(prova) i sap que l’Estol em va fer una trampa, ja que ell mateix ho va dir a
la taverna i se’n vanagloriava davant de tots. Em deia que era una innocent i que havia picat en la trampa que m’havia parat. Se’n reia davant de tots i ho explicava. La prova ho diu clarament.
https://2img.net/r/ihimizer/img79/6707/tavernainnocent.jpgTambé us adjunto la meva declaració al FO quan em va denunciar. Allà explico tot el cas i si bé potser no val com a prova si que val per a comprovació que el que dic avui també ho vaig dir aquell dia. I que sóc conseqüent i honrada.
https://2img.net/r/ihimizer/img517/3400/acalrimetforumdevicales.pngA part de tot això dit, Senyoria, sé que em mereixo una multa i la pagaré com cal. Però volia deixar constància que no va ser mai per especular ni estafar sinó que va ser per ajudar el que considerava un amic i una persona amb gana.
Com a bona ciutadana demano disculpes al tribunal i apel•lo a la seva bona
voluntat perquè tinguin clemència, vistos els fets.
Gràcies per escoltar-me.
L’acusada es retira.
Al·legat de l'acusació.Senyoria,
L'acusada reconeix haver comès un delicte segons l'establert per la llei. Tot i així, el delicte comès sembla degut a un engany per part de la víctima.
Sol·licito que es tingui en compte aquest fet com atenuant alhora de proclamar la sentència.
No tinc res més a afegir.
Darrer al·legat de la defensa.L'acusada es disposa a parlar per darrer cop.
-Senyors, gràcies per escoltar-me en el judici. Gràcies per entendre la meva
situació.
Gràcies per tenir en compte que vaig ser enganyada.
Pagaré la multa que em correspongui al meu acte innocent però il·legal.
Espero que també pugueu tenir en compte que mai havia comés cap falta fins aquest cop.
Moltes gràcies per la vostra bona voluntat.
Sense tenir cap més cosa a dir, l'acusada es retira a esperar la sentència.
La defensa ha cridat en/na SupliciAquest és el vostre testimoni:
El venedor del ferro, ho va vendre a 4 escuts, i el diu que se l'estava passant del mandat a l'inventari, però si va retornar el mandat amb 40 escuts, això demostra que estava venent el ferro a 4 escuts, per que l'acusada, el compres amb el pretext de que no tenia diners (fos cert o
no) en resultat, l'acusada va caure en una trampa parada per el denunciant.
Dit això, espero que la pena per comprar ferro, sigui desestimada.