Procés entre Edmundo al Principado de CataluñaEdmundo havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat declarat culpable de estafa..
Jo, Marisun de Pladevall, Honorable Jutgessa del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l'acusat ha violat provadament el títol I, article II de la Llei de Comerç del Principat de Catalunya sobre especulació, en el que diu : Es prohibeix la compra de qualsevol producte que no sigui per consum o ús propi, llevat que es tracti d'un venedor ambulant autoritzat.
La llei del Comerç ho diu molt clarament, només es podrà comprar un producte si aquest és per consum propi o ús propi, i vostè en aquest moment no necessita la llenya ja que encara no té cap ofici pel qual li faci falta. Que vostè tingui intenció en un futur de treballar de forner, ferrer, fuster i necessita llenya per fer funcionar el seu ofici, és llavors quan podrà comprar llenya i només llavors.
Tenint en compte que a l'acusat és nivell 1 i ha de conèixer les lleis del Principat de Catalunya.
Tenint en compte que l'acusat reconeix el delicte.
Tenint en compte que a l'acusat no se li coneixen antecedents per casos similars d'especulació.
Dictamino el següent veredicte:
L'acusat Edmundo és culpable del delicte lleu d'especulació, i per tant és
condemnat a pagar una multa de 9 escuts, essent el càstig que li imposo, segons dicta l'article XII del Codi Penal.
El seu delicte serà inscrit als registres palatins, i en cas de reincidència la
pena seria augmentada.
Si no està d'acord amb la sentència li recordo que té 7 dies per recórrer
davant del tribunal d'apel.lació.
Fet el IV del III de l'any MCDLX, per Marisun de Pladevall.
-------------------------
Yo, Marisun de Pladevall, Honorable Jueza del Principado de Catalunya por la
gracia del pueblo catalan, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado ha violado probadamente el título I, artículo II de la Ley de Comercio del Principado de Catalunya, en el que dice: Se prohibe la compra de cualquier producto que no sea para consumo propio o uso propio, llevat que se trate de un vendedor ambulante autorizado.
La Ley del Comercio lo dice muy claramente, solamente se podra comprar un producto cuando sea para consumo o uso propio, y usted en este momento no necesita la leña ya que aún no tiene ningún oficio. Que usted tenga intención en el futuro de trabajar de panadero, herrero, carpintero y necesite leña para hacer funcionar su oficio, es entonces cuando podra comprar leña, solamente entonces.
Teniendo en cuenta que el acusado es nivel 1 i ha de conocer las leyes del Principado de Catalunya
Teniendo en cuenta que el acusado reconoce el delito.
Teniendo en cuenta que al acusado no se le conocen antecedentes por casos similares de especulación.
Dicto el siguiente veredicto:
El acusado Edmundo es culpable del delito leve de especulación, y por lo tanto es condenado a pagar una multa de 9 escudos, siendo el castigo que le impongo, según el artículo XII del Código Penal.
Su delito será inscrito en los registros palatinos, y en caso de reincidencia
la pena se vería aumentada.
Si no esta de acuerdo con la sentencia le recuerdo que tiene 7 días para
recurrir ante el tribunal de apelación.
Hecho el IV del III del año MCDLX, por Marisun de Pladevall.
L'acusat ha estat condemnat a una multa de 9 escuts..
Acta de l'acusació.La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa a Edmundo pel delicte d´especulació (estafa) segons el que estableix el Títol Primer de la Llei de Comerç i del Codi Penal aprovat el 9 de desembre de 1458 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 24 de desembre de 1458 per les Corts del Principat de Catalunya, __
__________
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa a Edmundo por el delito de especulación (estafa) según lo establecido en el Título Primero de la Ley de Comercio y del Código Penal aprovado el 9 de diciembre de 1458 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 24 de diciembre de 1458 por las Cortes del Principat de Catalunya.
Nombre del acusado: Edmundo
Delito: Comprar 5 estereos de leña sin ser panadero ni carpintero
Lugar y fecha de los hechos: Gerona, 28 de Febrero de 1460
Testimonios: Caasi
Captura de pantalla demostrativa del hecho:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/840/denuncial.png/ Ficha del acusado:
http://www.lesroyaumes.com/FichePersonnage.php?login=EdmundoPrimer al·legat de la defensa.Completamente sorprendido por la denuncia formulada se dirige al tribunal y dirigiendose al estrado explica:
Señoría, entendería que me acusaran de especulación si los estereos de leña comprados hubieran sido puestos a la venta por mi persona a un precio superior al comprado. Más no ha sido ni será ésta la cuestión, la compra de la leña es bien simple, deseo convertirme en carpintero y mi intención es ir adquiriendo poco a poco leña y hacerme con un stock, para una vez tener el taller en marcha comenzar a trabajar de inmediato.
Si sus Señorías consideran delito esta acción, entonces soy culpable de haber efectuado una compra, pero nunca de estafa ya que en ningún momento la leña ha sido puesta en venta.
Si me dicen que he de devolver la leña, lo haré, con disgusto por encontrar que mis libertades se encuentran completamente coartadas así como mi futuro.
Al·legat de l'acusació.
Senyoria:
La Llei és prou clara, i estableix que no es pot comprar llenya si no és per necessitat de l'ofici de qui la compra. I en el moment de l'adquisició el sr. Edmundo no exercia ni de fuster ni de ferrer ni de forner. Ell diu que tenia l'intenció de fer-se fuster, però la Justícia no valora intencions si no fets concrets; i els fets que avui jutgem constitueixen un delicte clar. Si l'acusat s'hagués establert com a fuster abans de la compra, no hi hauria hagut cap problema. Però ha comès un greu error, intencionat o no, i per això aquesta Fiscalia ha elevat la denúncia contra ell a aquest Tribunal.
Ganxet, fiscal del Principat
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Señoria:
La Ley es clara, y establece que no se puede comprar leña si no se necesita para el oficio del comprador. Y cuando la adquirió, el sr. Edmundo no ejercia ni de carpintero, ni de herrero ni de panadero. Dice que tenia intención de convertirse en carpintero, pero la Justicia no valora intenciones, si no hechos concretos; y los hechos que hoy juzgamos contituyen un claro delito. Si el acusado hubiera abierto una carpinteria antes de la compra no habria problema. Pero ha cometido un grave error, intencionado o no, y por esto la Fiscalia ha elevado la denuncia en contra suya a este Tribunal.
Darrer al·legat de la defensa.L'interessat no s'ha presentat.