Procés entre Robafaves al Principado de Cataluña
Robafaves havíeu estat acusat de estafa..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat alliberat.
Jo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Jutge del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Tenint en compte que l'acusat Robafaves ha estat denunciat per especulació amb proves d'un presumpte delicte que hauria estat comès fa més d'un any, per vendre blat a l'Ajuntament de Tarragona sense permís.
Tenint en compte que la fitxa de l'acusat aportada per l'acusació no és del moment de les proves, sinó que és del moment actual de l'acusat, per la qual cosa aquest Tribunal no pot saber ni la residència que tenia l'acusat fa un any, ni l'ofici que exercia llavors, ni els camps que conreava.
Tenint en compte que l'acusat s'ha presentat en aquest Tribunal.
Tenint en compte que l'acusat no té antecedents.
Dictamino el següent veredicte:
Davant la impossibilitat de provar que els fets de la venda de blat de fa més d'un any siguin objecte de delicte, declaro el judici nul.
Fet el XXII del XI de l'any MCDLVIII, per. Galaec de Alemsol et Mogor
-------------------------
Yo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Juez del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalán, dispongo:
Teniendo en cuenta que el acusado Robafaves ha sido denunciado por especulación con pruebas de un presunto delito que habría sido cometido hace más de un año, por vender trigo al Ayuntamiento de Tarragona sin permiso.
Teniendo en cuenta que la ficha del acusado aportada por la acusación no es del momento de las pruebas, sino que es del momento actual del acusado, por lo que este Tribunal no puede saber ni la residencia que tenía el acusado hace un año, ni el oficio que ejercía entonces, ni los campos que cultivaba.
Teniendo en cuenta que el acusado se ha presentado en este Tribunal.
Teniendo en cuenta que el acusado no tiene antecedentes.
Dictamino el siguiente veredicto:
Ante la imposibilidad de probar que los hechos de la venta de trigo de hace más de un año sean objeto de delito, declaro el juicio nulo.
Hecho el XXII del XI del año MCDLVIII, por Galaec de Alemsol et Mogor
Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa al senyor Robafaves pel delicte d�especulació (estafa) segons el que estableix el Títol Primer de la Llei de Comerç i del Codi Penal aprovat el 15 de març de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, en vendre 3 sacs de blat a l�Ajuntament de Tarragona , sense disposar del permís del CDC.
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa al señor Robafaves por el delito de especulación (estafa) según lo establecido en el Título Primero de la Ley de Comercio y del Código Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al vender 3 sacos de trigo al ayuntamiento de Tarragona, sin disponer del permiso del CDC
Data del delicte/Fecha del delito: 22/10/1457
Fitxa de l�acusat/Ficha del acusado:
http://www.losreinos.com/FichePersonnage.php?login=RobafavesProves/Pruebas:
https://2img.net/r/ihimizer/img12/7264/trigorobafaves2.pngNivell/Nivel .3
Antecedents/Antecedentes: denúncia pujada pel mateix delicte (data dels fets: 11/10/1457) i pendent de judici
Primer al•legat de la defensa.
Això és de fa més d'un any i no tinc ni punyatera idea de perquè vaig vendre blat, a més, em sembla surreal que es faci el judici ara ja que en no recordar res perdo tota possibilitat de defensa. En tot cas el preu és el normal, i si l'ajuntament ho va comprar jo que voleu que hi faci.
Els antecedents son exactament el mateix cas, no entenc perquè es fan dos judicis diferents
No tinc més temps per perdre.
Al•legat de l'acusació.
no tinc res més a dir
Darrer al•legat de la defensa.
Simplement afegir que en aquella època conreava blat, per això el venia. També dir que era nivell 2, no entenc perquè no es posa la meva fitxa de l'època, la meva fitxa actual no te cap rellevància.
I reiterar que no trobo just que se m'acusi més d'un any després.