Procés entre Rocabertí i la vila de Vic
JUDICI NUL/ JUICIO NULO
Rocabertí havíeu estat acusat de esclavatge..
S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat alliberat.
Tenint en compte que els fets imputats a l'acusat es van realitzar a la ciutat de Barcelona.
Tenint en compte que el judici va ser obert per l'Ajuntament de Vic quan aquesta Alcaldia havia estat assaltada.
Tenint en compte el que diu la Constitució del Principat sobre les competències dels ajuntaments en l'article XIV d): "La apertura de juicios de alcance local y general a petición del Gobierno de la Generalitat."
Jo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Jutge del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, disposo:
Donat que el judici va ser obert per un assaltador de l'Ajuntament de Vic i els fets imputats a l'acusat no es van realitzar en l'àmbit local de Vic, com preveu l'article XIV. d) de la Constitució pel que fa a les competències d'obertura de judicis per part dels ajuntaments, DECLARO aquest judici NUL.
Fet el XXIX del XII de l'any MCDLVIII per Galaec de Alemsol et Mogor
---
Teniendo en cuenta que los hechos imputados al acusado se realizaron en la ciudad de Barcelona.
Teniendo en cuenta que el juicio fue abierto por el Ayuntamiento de Vic cuando esta Alcaldía había sido asaltada.
Teniendo en cuenta lo que dice la Constitución del Principat sobre las competencias de los ayuntamientos en el artículo XIV d): "La apertura de juicios de alcance local y general a petición del Gobierno de la Generalitat."
Yo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Juez del Principat de Catalunya por la gracia del pueblo catalán, dispongo:
Dado que el juicio fue abierto por un asaltador del Ayuntamiento de Vic y los hechos imputados al acusado no se realizaron en el ámbito local de Vic, como prevé el artículo XIV d) de la Constitución en lo que se refiere a las competencias de abertura de juicios por parte de los ayuntamientos, DECLARO este juicio NULO.
Hecho el XXIX del XII del año MCDLVIII por Galaec de Alemsol et Mogor
Acta de l'acusació.
Según el "Codi Penal del Principat de Catalunya", "Títol Tercer. L'esclavisme", acusamos a
Rocabertí
del delito de esclavismo basándonos en las siguientes pruebas:
Ficha:
https://2img.net/r/ihimizer/img827/4364/esclavista.jpgContrato:
https://2img.net/r/ihimizer/img826/654/rocaberticontrato1.jpgLeyes locales:
https://2img.net/r/ihimizer/img801/183/tabladesalarios.jpgContratado:
https://2img.net/r/ihimizer/img145/3282/rocaberticontrato2.jpgFecha del delito: 14 de octubre
Lugar del delito: Barcelona
Agravantes del delito: El acusado era President de la Generalitat
Primer al•legat de la defensa.
L'interessat no s'ha presentat.
Al•legat de l'acusació.
Aquest judici va ser obert per l'assaltador de Vic, que ademés va gastar un punt de justicia de l'ajuntament, con nova alcaldesa de Vic, demano que d'aquest tribunal que és declari nul aquest procés.
Darrer al•legat de la defensa.
Senyories, el meu error en contractar va ser a Barcelona, no pas a Vic. Disculpeu la meva brevetat, però els deures per al Principat em reclamen/ Señorías, mi error al contratar fue Barcelona, no en Vic. Disculpen la brevedad, pero los deberes para el Principat, me reclaman.
L'acusació ha cridat en/na Mesopho
Aquest és el vostre testimoni:
Mesopho ingresó a la sala y luego de saludar al Sr. Juez y a la Sra. Fiscal se dirigió a ellos:
Señores, no entiendo muy bien por que motivo se me cita aqui, ya que las pruebas presentadas por son por demás elocuentes.
Igualmente aprovecho la ocasión para reiterar mi acusación sobre el Sr. Rocabertí por el delito de esclavismo según lo establecido en el Título Tercero del Código Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al contratarme a mi, Mesopho a 17 escudos siendo el mínimo 19 de acuerdo con las caracteristicas solicitadas para la tarea.
Agradezco vuestra atención. Buenas tardes!
Seguidamente, Mesopho tomó asiento esperando que el juicio siguiera su curso.