Palau de Pedralbes / Palacio de Pedralbes
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Palau de Pedralbes / Palacio de Pedralbes

Palacio de Pedralbes / Palau de Pedralbes

ÍndexÍndex  PortalPortal  ForoForo  Últimas imágenesÚltimas imágenes  NormasNormas  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  Regnes RenaixentsRegnes Renaixents  Reinos RenacientesReinos Renacientes  

Floreta innocent/e estafa

AutorMissatge
Galaec
Conseller@/Consejer@
Conseller@/Consejer@

Cantidad de envíos : 318

Floreta innocent/e estafa Empty
MissatgeAssumpte: Floreta innocent/e estafa   Floreta innocent/e estafa EmptyDv Gen 28 2011, 07:25

Procés entre Floreta al Principado de Cataluña

Floreta havíeu estat acusat de estafa..

S'ha dictat sentència.
Enunciat del veredicte.
L'acusat ha estat alliberat.
Tenint en compte que la demandada ha estat acusada d'un delicte d'estafa per vendre llana sense els permís corresponent.

Tenint en compte que l'acusada s'ha presentat davant d'aquest Tribunal y ha explicat els fets.

Tenint en compte les dades aportades per la defensa:
- Que l'acusada era teixidora i tenia camp d'ovelles en el moment de fer la venda
- Que l'acusada va vendre la llana per poder viatjar sense sobrepés
- Que l'acusada es va mudar canviant de vila i de professió a l'endemà dels fets

Jo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Jutge del Principat de Catalunya per la gràcia del poble català, declaro l'acusada Floreta innocent, alhora que l'aviso que vagi en compte amb el compliment de la Llei.

Fet el XXVIII del I de l'any MCDLIX, per Galaec de Alemsol et Mogor

-----
Teniendo en cuenta que la demandada ha sido acusada de un delito de estafa por vender lana sin el permiso correspondientes.

Teniendo en cuenta que la acusada de ha presentado ante este Tribunal y ha explicado los hechos.

Teniendo en cuenta los datos aportados por la defensa:
- Que la acusada era sastre y tenia campo de ovejas en el momento de la venta
- Que la acusada vendió la lana para poder viajar si sobrepeso
- Que la acusada se mudó cambiando de ciudad y de profesión al día siguiente de los hechos

Yo, Galaec de Alemsol et Mogor, Honorable Juez del Principado de Catalunya por la gracia del pueblo catalán, declaro la acusada Floreta inocente, al mismo tiempo que la aviso que vaya con cuidado con el cumplimiento de la Ley.

Hecho el XXVIII del I del año MCDLIX, por Galaec de Alemsol et Mogor

Acta de l'acusació.
La Fiscalia del Principat de Catalunya acusa a la senyora Floreta pel delicte d�especulació (estafa) segons el que estableix el Títol Primer de la Llei de Comerç i del Codi Penal aprovat el 15 de març de 1457 pel Govern de la Generalitat de Catalunya i sancionat el 22 de maig de 1457 per les Corts del Principat de Catalunya, en vendre 8 cabdells de llana en el mercat de la Vila de Vic, sense tenir els permisos pertinents per part de l�alcaldia
La Fiscalía del Principat de Catalunya acusa a la señora Floreta por el delito de especulación (estafa) según lo establecido en el Título Primero de la Ley de Comercio y del Código Penal aprovado el 15 de marzo de 1457 por el Gobierno de la Generalitat de Catalunya y sancionado el 22 de mayo de 1457 por las Cortes del Principat de Catalunya, al vender 11 ovillos de lana en el mercado de la Vila de Vic, sin disponer del correspondiente permiso de la alcaldia.

Data del delicte/Fecha del delito: 11/01/1459
Fitxa de l�acusat/Ficha del acusado: https://2img.net/r/ihimizer/i/fitxa.jpg/
Proves/Pruebas: https://2img.net/r/ihimizer/f/denunl.jpg/
Nivell/Nivel . 3
Antecedents/Antecedentes: no
Observacions: Ha vengut 8 cabdells de llana a 10 escuts

Primer al·legat de la defensa.
Em sap greu. Jo ja se que havia d'haver demanat permís a la policia.El problema va ser la pressa per la mudança cap a puig i vaig destruir el taller de teixidora, un cop vaig clicar seguir el lider no podia per la carrega, per això la vaig haver de vendre a Vic,aquell mateix dia vaig viatjar. Sensa recordar de demanar permís.
(1) A més me la van comprar molt ràpid perque era barata.
Ho sento molt senyor jutge. Jo no volia guanyar diners pero no podia viatjar tan carregada i la llana era meva per fer de teixidora,la vaig posar molt barata a 10 escuts quan normalment va a 11. No he volgut aprofitar-me de ningú . Si hi puc fer res
Porto una prova que el mateix dia, despres de la venda vaig destruir el taller perque anava a viure a Puig

https://2img.net/r/ihimizer/img703/1306/provae.jpg

Vull trobar algú que testifiqui que jo era teixidora fins aquell dia, de fet sóc teixidora desde el meu inici del joc.

Res més senyor jutge

Floreta

(1) De fet quan me'n vaig recordar ja estava viatjant i no podia escriure a la nau. Vaig posar a la venda la llana abans d'anar a treballar a la tarda i a la nit vaig viatjar.
Entènc el descuït i acceptaré el càstic que correspongui.

Al·legat de l'acusació.
La Fiscalia valora positivament la declaració de l'acusada. Per tal de no crear indefensió, ja que hem sabut que per un error burocràtic la Sra. Colomentablanca no ha pogut declarar després de ser cridada per la defensa, crido a declarar la Sra. Colomentablanca.

Darrer al·legat de la defensa.
no se que mes dir?
la meva germana s'ha explicat molt bé
només afirmar que les llanes eren meves
i les tenia guardades de feia molt de temps

La defensa ha cridat en/na Colometablanca

L'acusació ha cridat en/na Colometablanca
Aquest és el vostre testimoni:
Finalment Colometa pogué entrar al jutjat. Li va costar ehhh.

S'adreçà al jutge i digué conveçuda:
Jo, Colometablanca, germana de Floreta, testimonio en el judici que es fa en contra la seva persona.

Vull fer saber que la Floreta ha tingut des de sempre un taller de Teixidora, fins aquesta setmana passada que en mudarse a Puigcerdà va obrir una forn de pa.

Vull fer saber que la Floreta ha tingut en diverses ocasions en les poblacions on ha residit, granges d'ovelles i que ha fet amb la llana d'aquests i el seu ofici els millors vestits del Principat, on va a parar!! Els millors!! I amb diferència Smile Molts ciutadans vesteixen roba seva i estan d'allò més elegants^^

En mudar-se, va vendre la seva darrera granja d'ovelles que estava situada a Tarragona on va residir i va marxar amb tot el que tenia cap a Vic on es va instal.lar cómodament.
En un rampell d'enyorança es va tornar a mudar a Puigcerdà, d'on proveniem les dues germanes en un inici.
Sempre va carregada com una mula i jo li dic sempre que es farà mal. Va voler treure's la càrrega del damunt i va posar el gènere, producte de les seves anteriors propietats, al mercat, sense pensar en demanar permís al Cdc o a la policia, ja que no tenia la granja d'ovelles.

Mal fet, però inconscient fet. Sense cap malícia. Cosa que no es pot dir de qui l'acusa ja que es veu ben bé que hi ha mala fe.
Amb tanta mala fe que ni es veu qui és que la denuncia. O SI?? Enlloc surt el seu nom.
Prova invalidada per no veure's qui acusa en la mateixa prova. Sóc policia i aquesta prova és invàlida, i ho adverteixo a qui correspongui. No es pot tenir en compte.

Fins aquí puc afegir. Ah! i si calgués, tinc proves que diuen que la Floreta tenia granja d'ovelles de la seva propietat a Tarragona. NOmés han de demanar-les per fer un judici just.

Gràcies per escoltar-me.

Colometa

Dit tot això es retira al seu seient i esperà en silenci.
Tornar a dalt Ir abajo

Floreta innocent/e estafa
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1